پیشنهاد اجرای دوره پسادکتری رشته های صنعتی در کارخانه نوآوری آمپر
پیشنهاد اجرای دوره پسادکتری رشته های صنعتی در کارخانه نوآوری آمپر

دانانیوز: دبیرکل شورای عتف در ادامه با  اشاره به قانون جهش تولید دانش بنیان ( ماده ۱۳) و استفاده از این ظرفیت برای شرکت های بزرگی چون هلدینگ رایزکو می توان شاهد اتفاقات خوبی در همکاری صنعت با دانشگاه بود.

به گزارش دانانیوز از کارخانه نوآوری آمپر، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جمع مدیران شتابدهنده ها و استارت اپ های کارخانه نواوری و صنایع خلاق امپر بیان کرد باتوجه به توان بالا و استعدادهای این کارخانه ، امپر میتواند پایگاهی برای بهره مندی و حضور دانشجویان دوره دکتری و پسادکتری در امپر باشند
دکتر پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات که به همراه دکتر صمد نژاد ابراهیمی مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری امور پژوهشی این وزارت علوم در کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر از دستاوردها و توانمندی های سه شتابدهنده حاضر در ان بازدید کردند.
در این نشست پرویز کرمی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره کارخانه نوآوری آمپر، ضمن معرفی بخش های مختلف کارخانه نواوری امپر به دستاوردها و توانمندی‌های استارت اپ های حاضر در زمینه هوشمند سازی ، حمل ونقل ، خودرو ، سلامت و امنیت غذایی ای تی و فناوری های نرم ، اشاره کرد و امادگی این مرکز نواوری را برای ارتباط هرچه بهتر و بیشتر صنعت و دانشگاه ونیاز محور بیان کرد .
پیمان صالحی ضمن اشاره به مهم بودن حوزه‌‌های فعالیت کارخانه نواوری آمپر و بازیگران این حوزه ها در خصوص شکاف ‌های موجودصنعت ودانشگاه گفت: با شناسایی درست نیازمندهای جامعه و بررسی حجم بازار میتوان قدم‌های موثری در این مسیر برداشت. برای مثال در حوزه تجهیزات پزشکی ،حوزه خوراک دام ویا هوشمندسازی با توجه رشد این صنایع، چالش‌های زیادی وجود دارد که میتوان به آنها ورود کرد. گستردگی حوزه‌های فعالیت کارخانه نوآوری آمپر با وجود متخصصان متعدد و در کنار بدنه جوان، متخصص و باانگیزه باعث می شود تا بستر لازم فعالیت های فراهم شود.
صالحی با اشاره به وجود منتورها وتوانمندی شتابدهنده های امپر پیشنهاد بهره مندی از پست داک های صنعتی ودوره های پسادکتری در امپر را ارائه و از حمایت و پشتیبانی وزارتخانه از این مهم را اعلام کردند  که میتواند در زمینه جذب ونگهداشت نیروی انسانی موثر باشد .
دبیرکل شورای عتف در ادامه با  اشاره به قانون جهش تولید دانش بنیان ( ماده ۱۳) و استفاده از این ظرفیت برای شرکت های بزرگی چون هلدینگ رایزکو می توان شاهد اتفاقات خوبی در همکاری صنعت با دانشگاه بود.
صالحی در پایان ضمن اشاره به توان و قابلیت کارخانه نوآوری آمپر اظهار امیدواری کرد با تعامل بین کارخانه نوآوری و دانشگاه اثرات خوبی برای کشور شاهد باشیم.
شایسته یاداوری است کارخانه نواوری وصنایع خلاق امپر در فضایی به وسعت  ۱۰هزار متر و در دوسوله مجزا هرسوله دوهزارمتربع و در سه حوزه حمل ونقل ، سلامت وسالمندی ، ای تی ، اینترنت اشیا وهوش مصنوعی و بیمه با داشتن دفاتر وفضای کار اشتراکی و فب لب تخصصی بعنوان بازوی نواوری هلدینگ رایزکو درحال فعالیت می باشد.