سرپرست حجاج ایرانی: آسیب‌های شناسایی شده طبق جدول و زمانبندی مشخص باید رفع شود!/رئیس سازمان حج: در تلاش هستیم تا مشکلات حل و پرواز‌ها به شرایط قبل بازگردد
سرپرست حجاج ایرانی: آسیب‌های شناسایی شده طبق جدول و زمانبندی مشخص باید رفع شود!/رئیس سازمان حج: در تلاش هستیم تا مشکلات حل و پرواز‌ها به شرایط قبل بازگردد

دانانیوز: وی همچنین به نشست مسئولان حج و زیارت کشورمان با قائم مقام وزیر حج و عمره عربستان و مذاکرات انجام شده برای برقراری سفرعمره و آمادگی طرف عربستانی برای استقبال از زائران ایرانی اشاره کرد و گفت: طرف عربستانی قول داد که امکان استفاده از فرودگاه طائف دراعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی فراهم خواهد شد.

به گزارش دانانیوز، نشست شورای برنامه‌ریزی وهماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب درمکه برگزار شد سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به آسیب شناسی انجام شده قبل و درحین موسم حج افزود که پویایی مجموعه‌ای مانند سازمان حج و زیارت در آن است که برای رفع آسیب‌ها سریعتر اقدام کند تا درآینده تکرار نشود.

وی گفت: اگرآسیب‌ها شناسایی شد نباید راه قبل ادامه یابد و وقت نیرو به هدر رود بلکه باید چارچوب‌ها تعریف و برطرف کردن آسیب در اولویت قرار گیرد.

در ادامه این نشست آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت به وضعیت پرواز‌های بازگشت و تاخیرایجاد شده دراعزام یک گروه از زائران از فرودگاه جده اشاره و تصریح کرد: در تماس با مسئولان شرکت هواپیمایی ایران ایر در تلاش هستیم تا این مشکل حل و پرواز‌ها به شرایط قبل بازگردد تا مدت زمان اعزام‌ها به ایران به تاخیر نیفتد.

وی همچنین از راه اندازی اعزام زائران به سوریه از روز سه شنبه (۲۷ تیر) با هفته‌ای یک پرواز به ظرفیت ۸۰ نفرازتهران خبر داد و افزود: درتلاش هستیم تا با افزایش پرواز‌ها تعداد زائران افزایش یافته و از استان‌های دیگر هم اعزام‌ها برقرار شود.

درادامه این جلسه، آقای غلامرضا رضایی رئیس ستاد عملیات حج با ارائه آماری ازعملیات بازگشت زائران به کشور با روزانه ۱۸ تا ۱۹ پروازاظهار داشت: تا پایان امشب ازفرودگاه مدینه با ۱۲۰ پرواز ۲۷۳۶۱ زائر در قالب ۱۸۱ کاروان و از فرودگاه جده با ۱۱۸ پرواز ۲۸۴۳۹ نفر در قالب ۱۸۵ کاروان به میهن اسلامی بازمی گردند.

معاون حج و عمره سازمان حج تعداد حجاج ایرانی حاضر درمکه و مدینه تا پایان امشب را به ترتیب ۱۹۷۳۱ و ۹۷۲۴ نفر اعلام کرد وگفت: تعداد زائرانی که تاکنون با قطار و اتوبوس از مکه راهی مدینه شده اند به ترتیب ۱۸۳۹۱ نفر در قالب ۱۲۳ کاروان و ۱۰۹۹۵ در قالب ۷۹ کاروان می‌باشد.

وی همچنین به نشست مسئولان حج و زیارت کشورمان با قائم مقام وزیر حج و عمره عربستان و مذاکرات انجام شده برای برقراری سفرعمره و آمادگی طرف عربستانی برای استقبال از زائران ایرانی اشاره کرد و گفت: طرف عربستانی قول داد که امکان استفاده از فرودگاه طائف دراعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی فراهم خواهد شد.

این جلسه با گزارش هیئت اعزامی به هتل کاروان‌های خانوادگی برای بررسی مشکلات و دغدغه‌های زائران، اقدامات دفتر نمایندگی سازمانئ حج و زیارت در خصوص اعلام نواقص شرکت‌های سعودی در ارائه خدمات در حج امسال و مطالبات باقیمانده از حج گذشته ادامه یافت و دکتر طاهر درودی معاون پزشکی حج و زیارت هم گفت: در بیمارستان‌های عربستان درمکه ۸ بیمار و در مدینه ۷ بیمار بستری هستند که برای انتقال چهار نفر از آنان که به دستگاه کمک تنفسی متصل هستند با هماهنگی هواپیمایی و اعزام تیم پزشکی اقدام خواهد شد و بقیه بیماران هم در دو سه روز آینده مرخص می‌شوند و مشکلی برای اعزام ندارند.

وی تعداد بیماران بستری در بیمارستان مرکز پزشکی درمکه را هم ۸ نفر عنوان کرد و گفت: خروج کادر درمان هم با توجه به کاهش زائران با شیب ملایم درحال انجام است.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت دراین خصوص توصیه‌هایی ارائه و تاکید کرد به نحوی عمل شود که خدمات درمانی متناسب با جمعیت زائری ساکن درهتل‌ها ارائه و متوقف نشود. باشگاه خبرنگاران جوان