نرخ چاقی دانش‌آموزان به طور میانگین ۳۳ درصد است!/امکان عقد قرارداد خدمات فوق برنامه و نیز امکان فروش تولیدات دانش‌آموزان
نرخ چاقی دانش‌آموزان به طور میانگین ۳۳ درصد است!/امکان عقد قرارداد خدمات فوق برنامه و نیز امکان فروش تولیدات دانش‌آموزان

دانانیوز: معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: در برنامه هفتم توسعه تصویب شد تا مدارس امکان عقد قرارداد برای ارائه خدمات فوق برنامه فرهنگی، قرآنی و ورزشی و هنرستان‌ها نیز امکان فروش تولیدات دانش‌آموزان خود را داشته باشند.

به گزارش دانانیوز به نقل از ایرنا، صادق ستاری فرد امروز در وبینار تخصصی توانمندسازی مدیران مدارس اظهارکرد: اگر دانش‌آموز به لحاظ سلامت جسمی و روحی در موقعیت مناسب نباشد، یادگیری مناسبی نخواهد داشت به همین دلیل دانش‌آموزان باید در ساحت‌های علمی و جسمی تقویت شوند.

وی با بیان اینکه بازی مهمترین عنصر تربیتی و ارتباطی با کودکان است، افزود: معلم ورزش به دلیل امکان انجام بازی‌های مختلف، بیشترین ارتباط را با دانش‌آموزان دارد و معمولا محبوب‌ترین معلم است.

معاون سلامت وتربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: کودکان به دلیل بازی‌ نکردن به سمت فضای مجازی رفته‌اند و در حال تربیت شدن در این فضا هستند، بنابراین فاصله ما با دانش‌آموزان بیشتر شده است در حالیکه در دوره متوسطه اول به دلیل دوره حساس نوجوانی، دانش‌آموزان به بیشترین ارتباط نیاز دارند.

نرخ چاقی دانش‌آموزان به طور میانگین ۳۳ درصد است

وی درباره چاقی دانش‌آموزان گفت: هم اکنون نرخ چاقی دانش‌آموزان به طور میانگین ۳۳ درصد و در برخی استان‌ها ۴۰ درصد است چراکه سبک زندگی کودکان به سمت کم تحرکی و بازی مجازی سوق یافته است.

ستاری فرد ادامه داد: چاقی باعث بلوغ زودرس، ضعف اعتماد به نفس و انزوا می‌شود، ممکن است که برخی از خانواده‌ها تمایل داشته باشند که فرزند خود را در باشگاه ثبت‌نام کنند اما توانایی این کار را نداشته باشند، به هر دلیل باید ورزش مدارس را فعال کنیم.