رئیس دانشکده بین المللی ابن سینای گرجستان: دانشگاهها اگر “مهارت محور” باشند به تبع آن کارآفرینی و اشتغالزایی هم اتفاق خواهد افتاد
رئیس دانشکده بین المللی ابن سینای گرجستان: دانشگاهها اگر “مهارت محور” باشند به تبع آن کارآفرینی و اشتغالزایی هم اتفاق خواهد افتاد

دانانیوز: ما در  دانشکده بین المللی ابن سینا در کشور گرجستان در مسیر دانشگاه نسل پنجم گام برداشته و سعی  کرده ایم  دوره های  کوتاه  مدت دانشگاه را بر اساس نیاز  جامعه و بازار هدف طراحی و اجرا کنیم.

به گزارش گروه بین الملل دانانیوز، دکتر حسین چناری – موسس و رئیس دانشکده بین المللی ابن سینا در کشور گرجستان با تاکید بر اینکه دانشگاههای امروزی  باید به دنبال حل مسائل مختلف جامعه و صنعت باشند اظهار داشت: اصلی ترین ماموریت دانشگاهای امروزی مهارت محور بودن آنهاست که  اگر به سمت مهارت محوری بروند به تبع آن کارآفرینی و اشتغالزایی هم اتفاق خواهد افتاد ولی متاسفانه در اغلب دانشگاههای ایران بدلیل سلطه روش حافطه محوری کمتر به مهارت محوری کمتر توجه شده است.
رئیس دانشکده بین المللی ابن سینا در کشور گرجستان در ادامه با ذکر پیش ران های دانشگاه نسل پنجم گفت: مهم ترین پیش ران های دانشگاه نسل پنجمعبارتند از:
انتقال دانش ( توجه به آموزش)
تولید دانش (گرایش به پژوهش)
تولید ثروت ( از طریق شرکت های دانش بنیان)
رهبری جامعه – کار و عمل ( ورود به صحنه اجتماع)
انسان ساز و تمدن ساز ( نقش اصلی یک دانشگاه)

دکتر حسین چناری بر این عقیده است که دانشگاه نسل پنجم با ماهیت  انسان‌سازی و تمدن‌سازی باید به جای تربیت دانشمند به دنبال تربیت خردمند باشد . چرا که این خردمندان هستند که میتوانند جوامع را بسمت توسعه همه جانبه هدایت کنند.

رئیس دانشکده بین المللی ابن سینا برجسته ترین مزیت و رویکرد دانشگاههای نسل پنجمی را ارتباط کامل با صنعت دانسته و گفت: ضروری است تا کشور ها برای ماندن در عرصه های رقابت نوین از حافظه محوری و مدرک محوری گذر کرده و بسمت مهارت پروری واجرای آموزش های مادام العمر سوق پیدا کنند .
دکتر حسین چناری در پایان با اشاره به ارتباط آموز ش های فنی وحرفه ای با دنیای کار از طریق نیاز سنجی های شغلی و حرفه ای برای برنامه ریزی گفت  ما  دانشکده بین المللی ابن سینا در کشور گرجستان در مسیر دانشگاه نسل پنجم گام برداشته و سعی  کرده ایم  دوره های  کوتاه  مدت دانشگاه را بر اساس نیاز  جامعه و بازار هدف طراحی و اجرا کنیم که در این این جهت اتفاقات مهمی بعنوان یک مرکز اموزش عالی رخ داده است و انشالله بتوانیم در حوزهای مهارتی به عنوان یکی از قطب های آموزشی منطقه و دنیا باشیم این حداقل چشم اندازی است که بنده  وهمکاران عزیز و پرتلاشم برای کالج بدنبال تحقق انها هستیم و در اینجا بعنوان سخن پایانی از تمامی استادان دانشگاها و مراکز  مهارتی در خواست میکنم به آموزش های مادام العمر اهمیت ویژه ای بدهند . چرا که کشور های توسعه یافته نیز این مهم را از سال ها قبل سرلوحه خود قرارداده و در تمامی سطوح تجارت و صنعت این کار انجام  میشود . و اگر استادی هم در این زمینه مایل به همکاری باشد این کالج بستر  لازم را برای همه عزیزان جهت فعالیت اموزش حرفه ای فراهم نموده عزیزان میتواند با مراجعه به وبسایت این کالج اعلام همکاری نمایند.
منبع: دکتر ملیکا ملک آرا – پایگاه خبری تحلیلی کلام قلم