بهسازی ۵۶ عنوان کتاب درسی در دوره‌های مختلف
بهسازی ۵۶ عنوان کتاب درسی در دوره‌های مختلف

دانانیوز: رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از اجرای آزمایشی ۳ کتاب نونگاشت در پایه‌های ششم و هفتم خبر داد و گفت: ۵۶ کتاب درسی در دوره‌های مختلف بهسازی شده‌اند.

به گزارش دانانیوز به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برگزار شد به عملکرد این سازمان و لزوم تقویت و بهسازی کتاب‌های درسی و معرفی طرح انسجام بخشی کتاب‌های درسی با عنوان «طرحواره ملی تحول» پرداخت.

حجت الاسلام علی لطیفی با اشاره به زمان تدوین سند تحول بنیادین و لزوم متناسب سازی کتاب‌های آموزشی در آن زمان، محدودیت‌های زمانی و نبود نقشه راه جامع را سبب تولید کتاب بدون پیش نیاز مفهومی دانست.

وی افزود: از سال ۱۴۰۰ تاکنون به دنبال تحقق هم‌سو سازی کتاب‌های درسی با سند تحول و راهنمای عملی برنامه درسی در سطح مدارس هستیم به گونه‌ای که برای عوامل مدرسه به تفکیک هر دوره تحصیلی تصویری از برنامه درسی ارائه دهیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: هدف سازمان پژوهش حرکت از تولیدگری به سمت تنظیم‌گری است و آماده پذیرش ظرفیت‌های سایر سازمان‌ها، معلمان مجرب در تهیه منابع آموزشی است.

لطیفی یادآور شد: کتاب تنها منبع آموزشی نیست و باید منابع متنوع آموزشی را به‌کار گرفت همچنین آموزش و توجیه معلمان با رویکرد برنامه درسی جدید مدنظر است.